29 december 2007

Hej och hå vad det går

Oj oj vad fort allt har gått de senaste dagarna:P
Nu är det klart, Pontus har fått ett nytt jobb i Tranås som möbelsnickare och han börjar den 28 januari (fan det är ju snart!!) och samma dag sa han upp sig på sitt nuvarande jobb på marinan och där efter sa vi upp lägenheten i Oskarshamn...Igår var Pontus snälla syster Sandra och visade oss ett par lägenheter som kanske skulle kunna passa oss (hon arbetar på DB,din bostad, i Tranås.) Vi hittade en trerummare som var perfekt för oss (och det bästa av allt, nu får vi ett rum över som jag kan ha till dressing room!!! YEAS!!, ska bara bearbeta Pontus lite först:P) Jag har sökt till en undersköterskeutbildning och skickat in lite ansökningar till olika jobb, så jag hoppas att jag får napp någonstans.. tyvärr blev det ingen sjuksöterskeutbildning i vår, jag kom bara in som reserv och nu när Pontus har fått jobb här hemåt så har ju situationen ändrats lite:P
Sen är det faktiskt en till sak som gör situationen annorlunda men det tänker jag inte ta upp nu, det får vänta ett lite tag till;)

Så vi hoppas att vår lägenhet i Oksarshamn ska bli uthyrd så snart som möjligt, vi har tre månaders uppsägningstid och med tanke på bristen av tvåor i Oskarshamn så borde det inte var något problem:)

2 kommentarer:

Hannah sa...

Men hallå! Sådär får du ju inte skriva, man blir ju olidligt nyfiken! :P

Nathalie sa...

Du är gravid! :D