31 juli 2017

Hugos 9 årsdag!


Så galet att min lilla, lilla kille blir hela 9 år idag! Var det inte nyss han föddes? Ännu galnare om man tänker att om nio år till så fyller han arton år! Då är han myndig, får köra bil och får dricka på krogen liksom. Jag tycker verkligen det var nyss han var bebis så jag hoppas de kommande nio åren inte ska gå lika fort. 

Jag började jobba 06.00 idag så hann inte gratta födelsedagsbarnet på morgonen. Pontus tog däremot några komptimmar och började senare så han och Leah kunde sjunga för honom. Sen kom farmor hem till dem så de fick vara med henne på dan istället för fritids. 

När jag kom hem sen efter jobbet så blev det förberedelser för kalaset innan alla gästerna kom. 


Vi bjöd på lasagne med sallad och till kaffet blev det kakor som barnen och jag bakat samt Pontus egengjorda ostkaka.



Hugo blev så genuint glad för alla presenter som han fick. Vi gav honom street hockey målvaktsskydden som han älskade och så fick han även den här tröjan som han pratat så mycket om att han önskat sig. En Sverige fotbolls matchtröja med Forsberg och nummer 10 på ryggen. Succé blev det när han öppnade paketet. Han fick så många fina presenter som han blev så glad för:-) Han har stolt lagt alla saker han fått på rad i sitt rum så han ska se dem tydligt.



Hugo valde pappas ostkaka framför tårta. Den blev ju riktigt fin den med, med ljus på.

Hugos snygga magtatuering som han gjort dagen till ära. Leah gjorde också en men hon satte sin på låret. Jag är bara glad så länge de går att tvätta bort:-)


Minna ville bra gärna hjälpa till att blåsa ut ljusen hon med:-) 

En lyckats kalas för familj och släkt blev det. Nu är jag helt sketslut och ska gå och lägga mig alldeles straxt. Upp tidigt imorgon igen men inte lika tidigt som idag. Massa kvar att röja där nere med min snälla make har lovat att ta det. 

Imorgon åker Hugo och Leah på husvagnssemester med mormor och morfar till bland annat Kolmården. Deras sommarlov bara fortsätter medans en annan är inne i verkligheten igen med jobb och ett alarm som ringer varje morgon. Jag vill också ha sommarlov:-) 

//Sofie 


Inga kommentarer: