21 april 2019

Påskaftonen

Vi hade en väldigt lugn och skön påskafton igår. Pontus han håller på att lägga fiskbensparkett för glatta livet. Jag skrapade ju färg på möbler mesta dels av dagen. Skönt när man bara är hemma, lediga och man kan greja med lite av varje av det som behövs göras. 

På eftermiddagen/kvällen var vi bjudna på grillat borta hos Emma och Per. 


Jag svidade om och tog på mig min fina dress som jag köpte förra året. De gula skorna matchade bra till:-)


Det var som en varm sommarkväll! Barnen sprang omkring barbenta och barfota på tomten och lekte för fullt.


Grillade mat till ett helt kompani gjorde vi med. Mätta och belåtna blev vi minst sagt och även kaninerna blev glada som fick massa majs att äta på de också. Är det påsk så är det:-)

Vi satt ute länge och njöt i det fina vädret. Men när det vänder och blir kallt, då blir det kallt och på en gång. Då påminns man om att vi inte är så långt fram än i mitten av april.

Jag hade svårt att komma ner i varv när vi kom hem och hade inte ro att sova. Hittade ett dokumentärprogram på tv:n som jag nästan såg klart innan jag tills sist insåg att jag ändå var rätt trött och behövde sova.

Gårdagens påskafton får absolut godkänt! Och det här är bara början av våren/sommaren. Tänk så mycket mer sånt här som väntar oss, så underbart!

//Sofie


Inga kommentarer: