26 april 2019

Sjukstuga åter öppen

Ja, jag blev inte bättre utan såklart sämre. Gårdagen spenderades liggandes i sängen med feber. Var hos läkaren en sväng på morgonen i ett annat ärenden. Hade tänkt åka och jobba även att jag inte kände mig bra, men läkaren tog tempen på mig och jag hade över 38 grader så jag fick sjukanmäla mig och åka hem igen.

Jag tror jag hade feber natten till idag med för jag kunde inte sova och jag svettades och frös om vartannat. Så den här dagen har också mest spenderats sängliggandes för att vila kroppen.

Mamma kom förbi en sväng samtidigt ringde telefonen. Det var skolan och Leah var inte pigg så mormor fick äran att åka och hämta henne. Hon var hängig men efter lite vilade så var hon på benen igen. Skönt att det inte var värre!

Jag tryckte i mig en Alvedon och svidade om för att hänga med Pontus till stan en sväng nu i eftermiddags. Kände att jag behövde komma hemifrån och få miljö ombyte. Klänning på och så lite smink. Fake it 'til you make it så att säga. Man får ju göra vad man kan för att känna sig piggare. Och jag tror faktiskt det funkade. Är sliten men har inte ont i varje sig bihålor eller huvud längre så det gjorde susen att få klä sig i andra kläder och få lite miljöombyte.


Gula favoriterna och så prickigt. Det livar upp!

Hugo sover hos farmor och farfar ikväll så det blir jag, Pontus och Leah hemma ikväll. Laddar för tacos och sen blir det väl sänghäng igen. Saknar soffan! Blir iallafall lite variation att kunna förflytta sig mellan sängen och soffan när man är sjuk.

Hoppas att det vänder nu och jag kan få känna mig helt pigg snart igen.

//Sofie 

1 kommentar:

Jennie sa...

Jag sörjer att jag inte kan ha mina Moheda i sommar pga foten. Köpte de gula på rea precis innan jag skadade mig så de har jag aldrig använt ens 😭😭😭😭