21 april 2019

Utemöbler

Jag påbörjade projektet att måla om utemöblerna igår så jag höll på att skrapa bort färg mest hela dagen.


Under tiden som jag skrapade kom jag att fundera på att vi kanske skulle ha några andra utemöbler? Dels är det supertråkigt att skrapa färg och sen ska ju skiten slipas och därefter även målas. Men det var faktiskt inte det som blev det avgörande. Vi har egentligen inte vetat riktigt vad för utemöbler vi velat ha på framsidan. Verandan blev ju klar först förra året.

Min första tanke var att köpa en loungegrupp, men det är jag verkligen glad för att vi inte gjorde. Jag tänkte att vi har ju bra möbler att sitta och äta vid på altanen så det vore mysigt med en sån grupp på verandan. Fast anledningen till att vi byggde verandan på framsidan är ju att det blir så supervarmt på altanen på baksidan så man inte kan ju inte sitta där alls och äta förutom på morgonen. Hittade istället några trädgårdsmöbler på blocket för några hundralappar som vi köpte så länge. Tycker om den stilen på möblerna och de passade bra, men de har ändå inte varit helt hundra. Främst beror det på att man sitter rätt dåligt där när man ska fika eller äta då stolarna och soffan är så djupa.

Så jag gjorde en snabbsökning på nätet och hittade en outletsida som sålde utemöbler till bra priser.




Så det blev såna här möbler som jag klickade hem istället. Inte alls lika fina men mer praktiska. Tråkigt när det praktiska ska gå före, men det kändes smartast den här gången. De här möblerna tål lite mer att stå ute och utan tak över sig. Trämöbler gör ju inte det på samma sätt.

Det blir nog bra när de kommer på plats. Skönt att ha många sittplatser också. Det är faktiskt ett bra plus!

//Sofie 

Inga kommentarer: