27 april 2019

Sista dagen som 30åring

Det är den 27 april idag och det betyder dagen före min födelsedag. Jag hämtade posten i fredags och där i låg det ett grattiskort. Undrade vem det var till, Pontus och Leah har ju båda redan fyllt år? Sen nästa sekund kom jag på att jag ju fyller år på söndag. Det har liksom glömts bort mitt i allt annat.

Min sista dag som 30åring har spenderats i Linköping tillsammans med Leah, mamma och pappa. Ja, även Elin och Minna då vi möte upp dem där när vi kom fram.

Jag har gått på tabletter idag så det har funkat rätt bra. Vi var och besökte lite affärer ihop med alla andra människor.


Det var rena sommarvärmen när vi åkte. Jag körde på klänning, bara ben och barfota i skorna.


Jag köpte den här väskan på Ellos för ett tag sedan. Jag hade en liknande väska innan som tyvärr gick sönder så jag blev så himla glad när jag fann den här. Dessutom till 25 procents rabatt, rena fyndet:-)


I Linköping däremot så regnade det! Välbehövligt värre då det är kruttorrt i markerna. Ikväll kom även regnet hem hit. Hoppas det kommer en rejäl skur så naturen får det den behöver så kan det få bli fint väder sen igen:-)


Leah och Minna provade klänningar inne på H&M. Minna tyckte det var väldigt kul att vara så stor och få PROVA klänningarna innan man köpte dem. Det var världens längsta kö in till provrummen men de var så bestämda båda två att de skulle prova så det gick bra.

Jag passade även på att unna mig en alldeles egen födelsedagspresent. Jag var inne hos Telia och ut kom jag med en ny telefon, en Samsung S10. Jag har aldrig haft en mobil av senaste modellen innan. Har faktiskt aldrig brytt mig om sånt, men den här telefonen har jag varit sugen på och då mitt gamla abonnemang gick ut så tänkte jag att det kunde passa bra nu. Första gången också som jag byter telefon fast det egentligen inte är något fel på min gamla. Förutom lite yttre skönhetsfel som blivit på den så funkar den fel fritt konstigt nog. För mina telefoner brukar alltid börja strula och ge upp efter att jag haft dem i ett par år.


Nu kommer bara det tråkiga och få igång skiten... Tycker inte sånt är kul alls. Får fjäska för Pontus så får han hjälpa mig. Be honom imorgon på min födelsedag för då kan han ju inte säga nej:-)

Pontus är iväg på whiskeykväll så jag och barnen är själva. Vi käkade räkmackor till middag på barnens önskan.


Det var längesen jag åt det senaste så det smakade extra bra.

Resten av kvällen blir lugn. Jag känner av att jag varit igång hela dagen. Jag har haft ont i tänderna idag. Alltså jag har haft ont när jag typ biter ihop. Kanske mer ont i käken för att beskriva de rätt. Det är en grej som tydligen kan hänga ihop när man har problem med bihålorna. Det visste jag inte innan men jag har kunnat få det till och från ibland och helt plötsligt fick det en förklaring.

Nu blir det lördagsmys med de två bästa! Eller tre, eller ja fyra. Ebbe och Kaj-Åke ligger visst också och myser framför tv:n.

//Sofie 

Inga kommentarer: