22 april 2019

Sista dagen på påskhelgen

Den här påskhelgen har ju varit toppen! Tyvärr går ju alla lediga dagar dubbelt så fort som de dagarna man jobbar men ska inte klaga.

Den här annandag påsk har Pontus och barnen varit iväg på träningsdag med fotbollen ute i Asby. Jag passade på att sätta igång och storstäda huset när de åkte på morgonen. Det tog sin tid men jag lyssnade på olika dokumentärer under tiden jag for fram med dammsugaren och moppen. Tvättmaskinen gick rätt varm den med.

Klockan var typ halv två när jag äntligen var färdig. Tog med Ebbe på en promenad och sen hoppade vi in i bilen för att åka ut och hälsa på fotbollsfolket.

Stannade först till nere vid vattnet så Ebbe fick bada och simma efter pinnar i vattnet. Han är helt galen när det kommer till att bada. Dyker från bryggan ner i vattnet och kan simma hur långt som helst för att fånga pinnen man kastat i.


Jag åt en sen lunch ute på bryggan och njöt av det fina vädret. Sen gick vi bort till fotbollsplanen och kollade in när barnen körde en match som avslutning.

Blev en sväng upp till svärföräldrarna med innan vi åkte hemåt igen med två väldigt trötta barn efter en intensivdag ute i solen.

Nu är vi fulladdade med ny energi för kommande veckan!

//Sofie 

Inga kommentarer: