01 augusti 2019

Världens Bästa Hugo 11 år

Igår var det ingen vanligt dag för igår så var det Hugos 11 årsdag! Galet då jag inte tycker det var längesen jag satt här och skrev att han fyllde tvåsiffrig för första gången. Att ett år kan gå så fort?


Vi smög upp tidigt för att fixa i ordning en riktig gófrukost åt vår pojke. Pannkakor med olika bär och nutella till. Smarrigt värre!


Varje gång någon i den här familjen fyller år så ska det slås in presenter samma morgon. Någon mer som känner igen sig i det? Jag brukar var duktig på att köpa hem presenter i god tid, men så glöms det bort där med att de ska slås in också...


Vi sjöng så högt och fint för honom och gav presenterna på sängen. Frukosten fick vi inta vid köksbordet. Kändes smidigast så med pannkakor även om det är mysigt med frukost på sängen:-)

På förmiddagen tog jag och Pontus med Ebbe och gick en långpromenad. Stannade även och kollade till båten och köpte ett par grejer i mataffären som vi glömt. Hugo drog iväg till farmor för att baka födelsedagstårtan. Det hade de bestämt sen innan att den skulle de göra.


När Hugo kom hem sen igen så hade även en till födelsedagspresent till honom dimpt ner i brevlådan. En ny Norrköpingströja som han önskat sig. Jag beställde den för längesen, men det har varit lite struligt att få hem den. Men den lyckades komma till hans födelsedag vilket var skönt:-)


På kvällen hade vi kalas här hemma och jag körde på en turkos klänning dagen till ära.


Vi bjöd på blandat från grillen till middag. Grillspett med lax, ananas och zucchini på, fransk potatissallad, quesadillas, tzatziki med lite meloner och andra frukter.


Till kaffet hade som nämnt Hugo och hans farmor bakat en jättefin födelsedagstårta! Vi hade däremot glömt köpa ljus till tårtan så fick improvisera lite och köra med värmeljus bredvid:-)


Världens finaste Minna tyckte om tårtan. Här är hon inne på sin andra omgång.


Tänk att jag är mamma åt en 11åring. Världens bästa dessutom, det ni:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: