13 augusti 2019

En sommarlovsdag

Jag och barnen plus två kompisar drog efter frukost och morgonpromenad iväg för att spela äventyrsgolf. Det är ju våran nya grej att spela golf på enklare nivåer. 


Det var jätteroligt att spela tillsammans även att regnet hängde i luften under hela spelrundan. Hade tagit med paraplyer som fick komma upp ett par gånger, men det slutade rätt snart att regna som tur var. Leah var glad att hon inte kom sist och Hugo ännu gladare då han vann. Vi andra var också rätt nöjda med våra prestationer:-)

Efter golfrundan blev det lekparkshäng för en del medan jag tog med Ebbe och gick en runda. Han fick följa med så vi inte skulle behöva stressa hem.

Sen blev det lunch på ett ställe innan vi drog vidare för att åka hemåt, men på vägen ville barnen stanna och bada. 


Så klart att vi gjorde det! Helt ensamma var vi vid badplatsen. Rätt skönt för då kunde Ebbe också få vara med och svalka sig i det blå vattnet.

De badade som tokar både barn och hund. Leah börjar frysa efter ett tag, men killarna badade i närmare fyrtiofem minuter innan jag sa till att de fick ta och komma upp.


Jag hade inga badkläder med mig. Tyckte inte att det var något jätteinbjudande badväder faktiskt. Hängde på stranden och höll koll på badarna istället.


Efter bad så blev det en sväng in på en loppis. Så roligt! Hittade bland annat ett par nya köksgardiner som jag ska försöka få upp så kan jag visa er.  


Det är aldrig tråkigt att gå på loppis! Det kan liva upp vilken tråkig dag som helst:-)

Fast efter det så var vi alla rätt trötta så vi åkte hem efter vårt lilla loppisbesök. Barnen hann leka lite till här hemma innan kompisarna blev hämtade och det var dags för fotbollsträning.

Jag stannade hemma och förberedde för morgondagen. Vi ska nämligen åka till Kolmården så det behövdes fixas med matsäck och grejer till det.

Blev även ett gympass för min del på kvällen. Hann med mycket igår för sen blev det även en kvällspromenad med Ebbe.

Nu är vi taggade för en heldag på Kolmården tillsammans med Sandra, Linus och Leon. Ja även Minna ska följa med dit:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: