14 augusti 2019

Ett par nya gardiner och ett blombord


Jag köpte mig ju ett par nya köksgardiner häromdagen när vi var på loppis. Idag kom de upp och se så bra det blev!

30 kronor kostade dem, billigare än så blir det knappast. Eller snyggare:-) 


Så roligt att jag lyckades hitta två stycken likadana gardiner med passande mått.

Brukar leta bland gardinerna när jag är på olika loppisar, men det finns oftast bara en gardinlängd eller en kappa och måtten stämmer sällan tyvärr. Men den här gång blev det bingo!


Ett annat loppisfynd jag nyligen gjort är detta fina blombord i stringmodell! Hur fint? Jo jättefint!


Den har fått sin plats på övervåningen och även några gröna växer inhandlades till den. Se hur länge de överlever. På våran övervåning går det inte att ha gröna växer (eller några andra blommor) då alla bränns sönder. Iallafall de som står i fönstren.Solen ligger på här hela dagarna och alla blommor och växter får bruna blad, torkar ihop och faller sönder. Hur bra jag än tar hand om dem. Jag har i stort sätt bara fejkblomster här uppe nu då jag tröttnade på att kasta förstörda växter.

Fast dessa står ju inte direkt i fönstren så kanske, kanske att dessa kan få klara sig.


Är iallafall supernöjd över blombordet. Jag har länge velat ha ett, men de är svåra att hitta och hittar man så är de oftast så dyra! Det här gav jag endast ett par hundralappar för vilket var rena rama fyndet.

Älskar loppisar, har jag nämnt det innan?

//Sofie 

Inga kommentarer: