19 februari 2018

Feber och sånt

Hade en jättebra dag med Minna igår. Vi var med Leah på hennes innebandy och sen åkte vi ut till svärföräldrarna där Pontus redan var och mekade bil. Vi käkade lunch där och umgicks en stund innan vi for hemåt igen.

Tog mig en promenad med hundarna bus. Vi hade även Lasse hos oss igår så fick två promenadkompisar med mig på rundan.


Ebbe och hans pinnar alltså...



Pontus tog med sig Leah och åkte skidor sen så jag, Hugo och Minna roade oss här hemma innan Elin kom och hämtade sitt troll.

Då var det dags för dagens andra innebandyträning. Skjutsade in Hugo och tog med mig Ebbe så vi tog vi oss en promenad under tiden. Passade på att prata med Emelie i telefon samtidigt. Vi pratade under hela promenaden så det blev ett samtal på över en timme. Mycket och prata om när det var längesen sist:-)

Mina händer var dock helt förstörda efteråt. Fick hålla i telefonen utan vantar och det kändes efteråt. Hade även som träningsvärk (?) i armarna efter att ha hållit luren mot örat så länge samtidigt som jag haft Ebbe i koppel i andra handen. Måste nog skaffa mig handsfree.

Hugo var sen rätt hängig igår. Kände sig inte alls bra och klagade på ont i kroppen. Jag har känt mig halvseg i kroppen i flera dagar. Inte vågat träna sen i torsdags för att inte göra det värre, men vad hjälpt väl det? Inatt fick jag världens feber med frossa och svettningar om vartannat. Kände mig dock bättre i morse så fick en tanke om att åka och jobba ändå men det gick inte sen insåg jag.

Åkte och lämnade i skolan och åkte sen hem och la mig. Något historiskt hände förövrigt på morgonen. Jag hade bara pyjamasen på mig men tänkte att jag ska ju bara åka bilen, inte behöva kliva ur så vad gör väl det? Satte bara på mig jackan och på med en mössa över morgonfrillan.

Både Hugo och Leah kollade på mig med världens blick och undrade om jag verkligen skulle åka sådär? Fy så pinsamt tyckte de! Haha första gången de sagt att jag är pinsam. Var nästan så jag kände för att kiva ur bilen i pyjamasen och hälsa på alla deras kompisar i skolan bara för det:-)


Haft en väldigt lugn dag mest liggandes i sängen eller på soffan. Fått vara feberfri men orken är ju inte densamma som den brukar. Suttit och grejat lite vid datorn och sånt, ungefär det jag haft energi till. Fick för mig att dammsuga men då blev jag helt sketslut i kroppen och fick lägga mig och vila en stund. Velat hela dagen om jag kommer orka jobba imorgon eller inte men efter försöket till dammsugning så får det bli en dag hemma även imorgon.

Pontus och Leah är ute och åker skidor även ikväll. Skulle så gärna också vilja åka nu när vi har så bra möjligheter för det. Men Hugo är inte helt hundra än han heller så vi håller oss hemma. Ska se om jag lyckas fixa fram någon kvällsmat till oss. Börjar bli dags att få i sig något i magen känner jag.

//Sofie

Inga kommentarer: