18 februari 2018

Stora städdagen

Hade jag här hemma igår. Eller städdag? Jo visst jag städade men mesta dels bestod dagen av att flytta runt grejer. Vi har ju det nya hörnskåpet i vardagsrummet som jag inte riktigt hade klurat ut vad vi skulle ha i. Men igår fick jag en bra idé på hur vi ska ha det här hemma så det ena lede till det andra så jag sprang omkring i hela huset och flyttade runt på massa saker. Det slutade bland annat med att alla grejer i alla köksskåp och lådor har byt plats. Så kan det bli ibland:-)

Så princip hela dagen gick åt till det. På kvällen hade vi mellomys med kaka som Leah bakat och till middag åt vi pasta carbonara som Hugo lagat. Har rät bra pli på barnen ibland:-) Kul med att det var en riktigt bra låt som vann och gick vidare i melodifestivalen! Tycker Martin Almgren har en sån bra röst och låten var en favorit hos mig. Annars tycker jag startfältet varit rätt klent i år. Hoppas på bättre inför sista deltävlingen imorgon!


//Sofie 

Inga kommentarer: