27 oktober 2019

Hej vintertid!

Klart att man vaknar tidigt när klockan ställts om. Jäkla påfund det där med sommar och vintertid. Hoppas det kommer bli endast en av tiderna i framtiden.

Igår hade vi en varm och härlig dag här även om solen gömde sig bland molnen titt som tätt.

Barnen var helt badtokiga. Minna är helt klart värst. Hon vill aldrig gå upp! Mina barn börjar frysa efter ett tag så de kommer ju upp till sist, men Minna skulle kunna bo i poolen.


Så ja, det blev en del häng vid poolen som sagt igår.


Majken badade hon med. Först tyckte hon det var kallt, men sen så gick det bra och hon tyckte det var kul att få bada hon med.


Minna och jag gick och shoppade loss lite badgrejer. En stor uppblåsbar Pluto är ju ett måste att ha!


Vi tog en även en liten promenad och kollade in havet. Vi stannade till längst strandpromenaden och tog ett dop i Atlanten. Det var ingen utmärkt badplats så det blev bara ett dopp. Ska leta reda på badplats idag och gå dit hela gänget är tanken. Det är ju något speciellt att bada i havet ändå.


Temperaturen i havet var nästan varmare än i poolen. Det skiljde inte mycket iallafall.


Mysigt att kunna gå längst havet.


Några som streamade LHC-HV71 matchen. Lite svårt att kolla på en telefon allihopa plus att de återigen gjorde en floppmatch... Nej jag följde med barnen på Bamsedisco istället!


Majken tycker Bamse är rätt spännande. Minna avgudar honom medan mina barn har vuxit ifrån Bamse! Vad hände, när blev mina kids så stora!

Hugo låg på en solstol och somnade från hela Bamsediscot till och med...


Leah var enbart med för att Minna och Majken var det. Jag dansade mer än vad hon gjorde. Tänk att hade det varit för en tre, fyra år sedan då hade Leah varit som tokig över att få gå på disco med Bamse.

Tur jag har syskonbarn som tycker det är kul! 


Körde på melonklänning igår. Så himla skön är den den. Underbart material!


På kvällen var några kvar på hotellet medan en del av gänget tog bussen in till grannstaden. Jag blev kvar på hotellet med Majken och spelad UNO. Inte dumt alls.

//Sofie 

Inga kommentarer: