01 oktober 2019

Den nya röda jackan

Det är inte ofta det händer att jag tycker att en dag går långsamt eller är seg, men den här tisdagen har varit en sån dag! Eller i alla fall till den större delen.

Kollat på klockan flera gånger på jobbet och trott den varit mer än vad den varit. Men så fort jobbdagen var slut så skruvades minsann tempot upp igen och tiden rullade på som vanligt. Jag kom hem och slängde i mig en macka till mellis för att sen köra Hugo till hans innebandyträning.

Passade på att rasta både mig och Ebbe med en promenad så vi traskade på i närmare en timme.


Jag invigde en ny blivande favorit jacka. Blev inspirerad av Emelie som hade köpt en likadan fast i svart. Blev så glad att den även fanns i rött så kunde inte motstå att göra ett köp. En perfekt mellanjacka! Fast den var inte så stor i storleken. Särskilt inte när man som mig vill kunna ha något tjockare under så man kan köra på lager på lager principen om det skulle behövas.

Men jätteskön och fin så den kommer jag använda mycket!

Efter vår promenad åkte jag hem och hämtade Pontus/lämnade av Ebbe. Det var föräldramöte på skolan ikväll som vi varit iväg på. Ett riktigt bra möte! Föräldramöten kan ju annars vara lite tradiga ibland och samma saker som sägs, men ikväll tycker jag det var riktigt bra och intressant. De pratade om hur de jobbar med värdegrund på olika sätt (superbra!) och om ett pulsprojekt som de startat den här terminen. Barnen har en pulshöjande aktivitet med pulsband varje dag de inte har idrottslektion. Det har gått jättebra och barnen tycker det är den roligaste grejen på hela dagen. Det handlar inte om att barnen ska prestera något utan bara att de ska röra på sig och ha kul, vilket de ju har🙂 Det har även gett fina resultat så som att barnen är mycket lugnare, att det har blivit bättre arbetsmiljö i klassrummen etc.

Det verkar vara en riktigt bra grej! Kanske skulle vara en bra sak att införa även på arbetsplatser?:-)

//Sofie


Inga kommentarer: