27 december 2019

Annandagen

Vi hade en väldigt lugn annandag jul. Pontus drog iväg för att snickra ihop en grej på sitt jobb, Leah åkte iväg med mormor på mellandagsrean och jag och Hugo gjorde inte så jättemycket. Eller jag tog en sväng in till Mjölby och byte en hockeyklubba Hugo fått i julklapp som var för kort för honom.

Sen var vi hemma och degade i soffan framför en film. Fick ett ryck och började städa av här hemma och fixa med all tvätt. Framåt sena eftermiddagen tog jag med Ebbe in till stan för att gå promenad ihop med Tina. Riktigt kul med sällskap särskilt eftersom det var längesen vi sågs senast.

Så kul att kunna träffa kompisar när man är ledig. Det är väldigt svårt att få ihop det annats i vardagen tyvärr. Sorgligt men sant.

När jag kom hem sen hade Pontus och Hugo fixat tacos som vi åt. Leah blev kvar hos mormor och morfar då hon ville sova över där så det var bara vi tre igår kväll.

Kollade in JVM i hockey. Det var en spännande match mellan Finland och Sverige! Höglanders mål var ju helt underbart. Hockey när det är som roligast.


Jag kände för att liva upp med lite färg i det gråa vädret igår. Min röda kappa fick komma fram ur garderoben. Jag köpte ju min gula kappa i höstas och den har använts så flitigt att jag glömt bort mina andra gobitar i jack och kappgarderoben.

//Sofie 

Inga kommentarer: