01 december 2019

Våran helg

Vad fort helgerna går! Redan söndag kväll, var ju fredag för bara några timmar sedan?

Vår lördag bestod av en sväng på stan på förmiddagen. Leah och jag åkte och kikade runt lite. Shoppade bland annat julklapp till Pontus.

Leah åkte sen iväg med Jocke och Tina för att gå på hockey. Jag städade. Känns som jag alltid gör det? Men fy så stökigt och smutsigt det blir här hemma.

På eftermiddagen drog vi och hämtade hem Hugo som varit hos farmor och farfar. Vi blev bjudna på supergod middag där med.

Idag så här vi haft första adventsmys! Tände första ljuset och åt god frukost tillsammans hela familjen.


Pontus kokade sitt morgonkaffe på braskaminen. Det smakar visst extra bra då.


Sen drog Leah och jag iväg och tränade. Hon innebandy och jag körde styrka på gymmet.


Veckans tredje pass. Vilket känns bra med tanke på att jag fortfarande inte är helt bra i kroppen. Sån himla seg skit den här omgången av förkylning. Men det verkar som alla är dåliga just nu.

Jag hade ont i bihålorna både i fredags och lördags kväll men det gick över efter en god natts sömn som tur var.

Nu ikväll har vi haft pappa och svärföräldrarna på besök (mamma jobbade tyvärr). Vi gav våra pappor en middag i farsdagspresent som de fick ikväll.

Riktigt mysigt! Men nu är jag väldigt trött. Ska gå ut och rasta min hund och sen krypa ner under täcket. Såg att Love Actually går på tv:n ikväll. Det känns som en perfekt söndsgsfilm så här den första advent.

//Sofie


Inga kommentarer: