29 december 2019

Loppis och sällskapsspel


Jag hittade en lila blus liggandes i garderoben som fick åka på igår. Lila är en väldigt fin färg, tyvärr ingen färg som jag har på så många plagg. Synd då lila är väldigt fint!

Pontus åkte iväg på tennistävling igår så jag och barnen roade oss med att efter frukosten åka på lite loppis!


Här har jag bara varit en gång tidigare. Ligger på vägen när vi åker ut till svärföräldrarna men det blir ändå aldrig att vi stannar till där. Visst är det konstigt när man ändå åker förbi så ofta ändå aldrig har tiden att stanna.


Hugo var sisådär lagom pepp på att gå på loppis.


Jag var mer taggad! Men några fynd blev det tyvärr inte den här gången.

Efter att vi varit där så ville barnen åka och hälsa på farmor och farfar så vi tog en sväng förbi dem men de var tyvärr inte hemma. Så vi testade och åkte till Jocke och Tina istället och de var hemma!

Vi spelade blanda annat spel medan vi var där.


Jag förlorade med dunder och brak och Leah utklassade oss andra ordentligt och vann stort.

Det var väldigt trevligt att träffa dem och umgås en stund. När vi kom hem därifrån var även Pontus hemma. Men han åkte snart igen då han skulle på grabbkväll hos en kompis.

Så på kvällen åkte vi in till stan och gick kvällspromenad med Ebbe tillsammans och därefter stannade vi till vid pizzerian och köpte med pizza hem.

Kollade på "Tårtgeneralen" och hade en lugn och skön kväll. Så lugn och skön att vi somnade i soffan alla tre:-)

//Sofie


Inga kommentarer: