28 juni 2020

Lördagen på sjön


Vi vaknade upp till en strålande lördag! Blå himmel med solen framme. Bättre kan det ju inte bli

Det badades och solades mest hela dagen.


Första gången jag fick se Pontus med cyklop och snorkel. Anledning? När vi kastade i ankaret när vi skulle lägga intill kvällen innan så åkte även hela linan i. Så Pontus och hans far roade sig med att leta rätt på det under förmiddagen. Och de lyckades faktiskt hitta det! Så vi fick tillbaka ankaret och den nya linan🙂


Inte dumt alls och ligga och sola.

På kvällen sen var vi bjuda till Jocke ocah Tina på middag. De har ju renoverat sitt kök så vi ficl se det helt klart för första gången. Så himla fint! Tog inga bilder på det tyvärr men riktigt fint var det.


Lite spel och lek i trädgården blev det innan vi bjöds på räkor, kräftor, paj och massa annat gott till middag. Åt så jag blev helt proppmätt.



Vi hade en väldigt trevlig kväll. De andra spelade en omgång kort med men jag stod över. Lika bra det då mina barn är världens dåligaste förlorare....


Pontus testade hängmattan och Ebbe var inte sen med att också vilja prova den.


Tinas fina växthus! Hade jag som sagt haft gröna fingrat och tid hade jag velat ha ett sånt jag med!

Klockan var nog över tio innan vi åkte tillbaka till båten sen. Jag somnade så himla gott när vi tufflade tillbaka till ön igen.

//Sofie 

Inga kommentarer: