23 juni 2020

Som sitt vanliga jag igen

Gårdagens måndag startades på gymmet.


Skulle ju kunna tro att det skulle vara rätt tomt när man kommer innan fem-tiden på morgonen, men det är allt några morgonpigga som är där. Men när jag har tränat klart sen är det väldigt tomt så då har väl de som börjar jobba tidigt hunnit tränat klart.

Det är sista jobbveckan innan semestern nu och det känns. Jag vill bara vara ledig!

När jag slutat jobbet var jag och samlade ihop mina barn och hund som varit hos mamma och pappa.

Väl hemma igen var jag såååå trött! La mig på soffan och slumrade till en kvart. Sen jädra i mig hade jag energi igen.

Satte igång att röja undan det värsta här hemma och sen vek jag tvätt i en mindre oändlighet.

Tog mig ut en sväng och sparkade boll med Ebbe i kvällsvärmen.


Igår var första dagen Ebbe var som sitt vanliga jag igen. Blev så glad när han kom farande med bollen i munnen och ville att jag skulle skjuta iväg den så han kunde jaga den. Vi höll nog på så i en halv timme innan jag tröttnade (Ebbe tröttnar aldrig) och gick in igen.

Det gör ju ont i hela hjärtat när ens vovve/husdjur inte är friska! De kan ju inte prata heller och förklara vad som är fel. Desto skötare när man märker att de börjar må bättre igen❤

//Sofie 

Inga kommentarer: