30 juni 2020

Minigolf, bad och glass

Hugo och Leah går på sommartennisskola. Det håller på en timme på förmiddagen under två veckor. Förra veckan fick vi pussla ihop det med min mamma och Pontus som hämtade och lämnade, men den här veckan är ju jag ledig.

Startade måndagen tidigare än vad jag tänkt då jag vaknade när Pontus åkte till jobbet.

Men det gjorde inte så mycket för jag tog mig ut på en morgonpromenad med Ebbe i det fina vädret.


Efter promenaden åkte jag och lämnade av barnen på deras tennis medan jag åkte till gymmet och tränade där under tiden.

Efter lunchen sen så drog vi iväg och hämtade upp två kompisar till barnen. Så smidigt när det är ett syskonpar!

Förra sommarlovet åkte vi och spelade minigolf ihop och det blev en sån succé att de ville göra det i år igen.


Det var en varm och svettig runda. Jag hade inte alls något bra flyt men det var jämt. Så jämt att vi fick kora två vinnare. Tyvärr var inte jag en av dem.


Efter att vi spelat klart så blev det glass i stora lass!  Det behövdes i värmen.


Glassen svalkade inte helt så det blev även en sväng förbi badstranden.

Höll på att aldrig få med mig dem hem därifrån. Leah börjar alltid frysa efter ett tag så hon kom upp ur vattnet, men killarna fick jag tjata upp.


Fast det var riktigt skönt i vattnet så jag kan faktiskt förstå dem att de inte ville komma upp.


Det blev lite lek här hemma sen innan kompisarna blev hämtade. Leka säger jag, men det ordet använder inte mina barn längre. När blev de så stora? Fast jag kommer ju ihåg själv när jag och mina kompisar började fråga om vi skulle "va" istället för att "leka".  Det var en stor grej och vi var nog i samma ålder. Tiden går så fort! Låter det bekant?

//Sofie 

Inga kommentarer: