28 juli 2022

Båt och man är hemma igen

Pontus och hans far har ju åkt östgötasidan tillbaka med båten till Hästholmen där vi ska ta upp den. Det har flytit på väldigt bra för dem. De har kunnat köra på i ett sträck utan några problem så sent i måndags kväll kunde de lägga intill i Hästholmen. Tur det för sen skulle det blåsa storm över Vättern resten av veckan så då hade de inte tagit sig över. 


Så jag och Leah åkte och hämtade dem igår förmiddag. Det blåste rejält! Så skönt att ha båten på plats då kände jag. 

Valde helt fel klänning för den blåsiga dagen. Sån där kjol som lätt blåser upp. Fick gå och hålla i den mest hela tiden. 


Vi tog oss varsin glass innan vi åkte hemåt. 


Jag brukar alltid ta en kula av den anledningen att två är mycket för mig. Men så hade de såååå många goda smakar så jag var bara tvungen att ta två kulor ändå. 


Orkade så här mycket. Undra om man kan be om att få två halva kulor när man köper? Det är ju egentligen roligare och godare med två glassmaker. 


Vi åkte sen förbi här hemma där vi lämnade av all packning Pontus hade med sig. Blev en vilopaus då Hugo skulle bli upphämtad för att hängs med Erik. Så jag passade på att vila på soffan den stunden och ta mina tabletter. Så svårt när de inte får tas i samband med måltid! 3 gånger om dagen med jade ju varit perfekt att ta vod frukost, lunch och middag annars. 
 

Sen skjutsade vi hem svärfar. Ebbe lyckades få igång gammelfarbrorn ordentligt ute i trädgården. De hoppade runt och busade för fullt. 


Vi fick tips om att det fanns väldigt goda körsbär i fårhagen så dit begav Leah och jag oss. 


Även fåren åt av körsbären i trädet. De tyckte också att de var väldigt goda! 


Leah tog en så fin bild på mig bakom grenen. 


Hon tog även en framför grenen. Så goda körsbär! 


Vi plockade en liter som fick följa med hem. Funderar på att göra en kaka av dem. Det är ju aldrig fel! 


Vi åt sen en sen lunch tillsammans på verandan innan vi åkte hem igen.


Efter att ha tagit det rätt lugnt så tog Pontus och jag med Ebbe ut på en kvällspromenad. 


Kvällen spenderades sen i soffan för att se Sverige spöa England i semifinalen. Tyvärr blev det ju tvärtom...


//Sofie 

Inga kommentarer: