03 juli 2022

S E M E S T E R

Den bästa dagen på året kan vara just denna. Dagen man går på semester och ska vara ledig i flera veckor. Så underbart! Det var inte alls speciellt jobbigt när klockan ringde på morgonen. Hade sån energi på gymmet! Jobbet var det fullt ös enda in i kaklet innan jag kunde stämpla ut. Då blev det lunch hemma hos mamma och pappa.


Varmt och soligt så sen blev det bad tillsammans med Frida, Majken, Lykke, Tilde, Leah, mamma och pappa. 


På väg ner till timmeröbadet. Den här vägen har jag gått många gånger i mitt liv. 

Två badbrudar som var taggade på att få gå ner till vattnet och svalka sig! 


Det badades för fullt men även grävdes för fullt. Roligast är ju att bygga banor som vattnet kan rinna. Tilde är ingen storbadare men hon älskar att sitta och gräva i sanden och greja med sånt. 


Ingen dum start alls på sommarens ledighet. 


Sen blev det ett avbrott för fika till Tildes stora glädje. 


Det var väldigt skönt att få sitta ner i skuggan ett tag.

Efter en eftermiddag nere vid badet så åkte Leah och jag hemåt till Pontus. Hugo han var fortfarande kvar hos farmor och farfar tillsammans med Linus. Han ville inte alls komma hem än. 

Pontus ville däremot åka och bada han med så vi slängde på oss badkläderna igen för ytterligare ett bad.

Men såklart så var vi inte där själva. Det var redan några andra där plus en bil som svängde av precis före oss som också skulle bada. Vi fick vänta på vår tur. Stå i kö för att bada. Inte ett dugg irriterande. 


Ebbe tyckte det var så konstigt att han inte fick hoppa i plurret på en gång men till sist så blev det hans tur. 


Och vår tur! Så skönt att bada när det är så här varmt. Det är som sagt i vattnet man ska vara såna här dagar. 

Efter att vi svalkat av oss så bestämde vi oss lite spontant för att åka in till stan för att käka middag ute. Fira in min semester med något gött att äta. 


Svidade om till denna turkosa klänning á la Jessica Frej. Älskade hennes klänningar som hon släppte hos Pure Female. Har flera stycken därifrån. Extra fin färg att ha på sommaren när man har lite mer färg på huden.  


Vi åkte ner till Hjärtruds som ligger nere vid hamnen. Det var mycket folk där och vi hade ju inte bokat bord men lyckades få plats så vi kunde sitta i bardelen. 


Perfekt med sjöutsikt! Dock väldigt varmt då solen låg på som mest där. 


Menyn var ju inte jättestor precis. Vrålhungrig var jag så fick bli en Fish & Chips och det var supergott! Pontus tycklte det var lite snålt med mat men både jag och Leah blev mätta och nöjda.


Som sagt kvällssolen gassade på rätt bra där vi satt. 


Leah passade på att kvällsgymnastisera lite i skugga efter maten. Jag satte mig ner på gräset det var mer min melodi. 


När vi kom hem sen åt vi jordgubbar till efterrätt och kollade på ett avsnitt av norska Bäst i Test. Krille kom även förbi en sväng och sa hej. 


Fredagen var minsann riktigt fin och bra. Hugo som saknades men han hade det bra med kusinen.



//Sofie 

 


Inga kommentarer: