29 juli 2022

I hemmahamn

Jag testade på att dra en sväng till gymmet i onsdagsmorse då jag kände mig riktigt fräsch i kroppen. Minus hörsel på vänster öra då. 

Lite drygt två veckor sen sist så det var härligt att bara vara tillbaka igen! 


När jag tränat klart så meddelade Pontus att båten var på ingång till Tranås. Pontus åkte in tidigt på morgonen till Hästholmen för hemtransport av Bellan. 


Får alltid lite ångest av sånt här. Ser så läskigt ut när båten svävar över marken. 


Men det gick hur bra som helst. 


Och i vattnet kom hon vår kära båt. Nu är hon på plats i Sommen igen. Känns skönt! Nu måste bara Pontus laga vår båtkärra tills när hon ska upp igen. 


Åkte sen hem och åt frukost med Leah. Vilade lite och gjorde mig i ordning innan hon och jag drog en sväng till Mjölby. Hade några ärenden att uträtta där då vi har ett födelsedagsbarn i huset på söndag. Behövde köpa lite saker inför kalaset. 


Efter vår lilla shoppingtur så åkte vi till Boxholm för att hämta Hugo. Hugo och Erik var på vift så vi hängde med de här tjejerna undertiden. 

Ska man åka skateboard så ska man göra det med stil hälsar Tilde:-) 


Leah körde fotboll med Lykke och Tilde. 


Det tyckte de var skoj enda tills systrarna började bråka om bollen. Sen började de bråka om gungan. Sen blev de faktiskt sams. En stund iallafall. 


Hugo han kom sen men innan vi skulle åka hem så hoppade barnen in på Coop för att panta massa burkar de fått av mormor och morfar. 

Jag passade undertiden på att besöka Ingers Blommor. Så himla mycket fint det finns där! En spegel till exempel. Inget köp av vare sig spegel eller något annat den här gången men mysigt att bara gå och titta och få lite inspiration. 

När vi kom hem sen blev det inte så många knop gjorda.

På kvällen tog jag och Pontus oss ut på en skogspromenad med Ebbe i alla fall. Gå promenader är en favorit. Har alltid tyckt om att gå promenader. Man får både röra på sig, få frisk luft och rensa skallen. Eller har man med sig sällskap och man får prata av sig. Enda gången promenader inte är så roliga är väl när vädret visar sig från sin sämsta sida. Men då är det ju inte mycket alls som är så kul. 

Saker och ting i livet blir alltid roligare med bra väder. Så är det bara. 


//Sofie 

Inga kommentarer: