26 juli 2022

En dag hemma

Rätt skönt att vakna upp hemma igen även att man saknar båten och allt därikring.  


Jag drog in till stan för att hämta ut paket jag fått påminnelse om. Tog även med Ebbe på en långpromenad i väntan på att det skulle öppna då jag visst var över en timme för tidig. Tänkte inte på att det var söndag... 


Vi hade en väldigt lugn hemma dag sen. Leah får fortfarande febertoppar och senaste dagarna har det varit varje dag. Tycker så synd om henne och blir galen på att vi aldrig får någon vettig hjälp. Är det liksom normalt att ha feber hela tiden? Det tyder ju verkligen på att något inte är bra. Antibiotikan har hon haft i snart två veckor och hittills har den inte hjälpt ett smack. Knäet är fortfarande svullet och hon mår ju inte bra. 

Söndag som sagt så ska avvakta annars får jag ringa vården igen nästa vecka. 

Själv kände jag mig inte heller så katig. Jag har haft ont i mitt vänstra öra sen några dagar men tänkt att det ska gå över. Idag gjorde det extra ont så jag var lite halvsliten jag med. 


Efter lunchen tog jag mig ut och klippte gräset. Det hade vuxit alldeles för mycket på de här två veckorna. Gjorde inget annat än tömde uppsamlaren kändes det som. Åkgräsklipparen som vi köpte delar till och lagade gick ju sönder nästan direkt igen. Tur vi har den här gamla slitna som vi kan använda också. 


Ja det blev inte så mycket mer gjort den här dagen. Vi hemma och grejade och tog det mest lugnt. 

//Sofie 


Inga kommentarer: