30 september 2023

Besökt tippen

Den här dagen bjöd inte på någon morgonpromenad i soluppgången längst med medelhavet. Tanken var att träna på morgonen istället som jag ju brukar, men jag orkade inte. Jag var trött efter resan då vi kom hem rätt sent. Får helt enkelt ta det en annan dag. 


Så ingen morgonpromenad längst med medelhavet men ack en eftermiddagspromenad längst med ånmyningen till ut till sjön Sommen. Inte helt fel det heller.  


Ebbe tyckte om det. Han har saknat sin matte och våra promenader. Ja, det har även matte gjort❤️


Kvällen ägnades sen åt att slänga en massa skräp. En hel traktorvagn full med skräp närmare bestämt. 


Satt inte allt för skönt i traktorn. Det är lite trångt att vara passagerare i vår Valmet 305 men det går kortare sträckor. Eller så är det för jag är för bred om röven men jag väljer att skylla på traktorns storlek. 


Vi hade så mycket skit som skulle slängas så det tog sin lilla tid. 

När jag tyckte jag hjälpt till tillräckligt så smet jag in här en sväng. En loppisbutik som de öppnat med saker personer tänkt göra sig av med men som är för fina för att slängas. Pontus var rädd för att han skulle få åka hem med traktorvagnen full med saker igen men det slapp han. Det blev inga fynd den här gången tyvärr. 


//Sofie 



Inga kommentarer: