28 september 2023

Varm dag med shopping

Ännu en solig och fin dag som började med en härlig morgonpromenad. Älskar dessa promenader här nere. Det är ju härligt med miljöombyte när det kommer till promenader men jag saknar mitt trogna promenadsällskap. 

Efter frukosten så drog vi iväg till busstationen för att åka in till Alicante. Minna hoppade av i Sant Pola för att hänga och bada med pappa, farmor och farfar istället. Ett rätt klokt val i värmen ändå. 


Jättefin stad Alicante! Passade på att föreviga mig framför ett gigantiskt (lite speciellt) träd under tiden Leah frenetiskt försökte få fram vägen till Sephora butiken. 


Efter mycket gående så hittade vi hit! Ingen affär för mig eller någon annan i sällskapet men Leah var nöjd. 


Medan Leah shoppade där så spenderade vi andra tiden med att ta en kaffe/färskpressad apelsinjuice på ett närliggande café. 

Många butiker besöktes men det blev inte så mycket shoppat för min del. Hade vare sig plånbok eller storlek på resväska för det. 


Men ett fynd gjorde jag allt. Den här fina gröna kappan. Leah avskydde den men jag diggade den. 


Lunch intogs på Taco Bell. Premiär för oss alla att äta där och det var riktigt gott! Taco Bell är från och med nu min favorit snabbmatskedja! Synd bara att den inte finns i Sverige. 

Leah hade ett önskemål till och det var att besöka Primark. Såklart låg inte Primark inne i stan utan vid ett köpcentrum så vi fick ta en taxi ut dit. Var förvånansvärt skönt och trevligt att gå där inne. Jag brukar inte gilla gallerior men det var svalt, stort, fanns många sittplatser om man ville ta sig en paus från att kolla i affärer och flera fräscha toaletter att besöka när nöden trängde sig på. Vid väldiggt varmt väder är gallerior inte så dumma ändå. Eller kallt för den delen. Annars föredrar jag att strosa runt inne i städerna. 


När vi kom tillbaka till Guardemar och lägenheten sen blev det plugg i poolhuset. 


Och så badade vi, såklart! Så varma och klibbiga som vi var efter en heldag i storstan behövdes svalkande dopp i mängder. 


Senare på kvällen gav vi oss ut för att strosa runt lite och hitta någonstans att inta kvällens middag. 

Hittade en mysig liten restaurang där vi åt gott. Blev en sen middag då jag tror klockan var över 21 när maten kom in. Vi tar efter det sydeuropeiska trenden med att äta sent på kvällarna. 



//Sofie 


Inga kommentarer: