25 september 2023

En dag på stranden

Söndag är ju vilodag så den här dagen hade vi inga andra planer än att hänga på stranden. 


Blev en morgonpromenad i soluppgången. Inte dumt alls. Kommer sakna dessa morgonpromenader när jag kommer hem. 


Gick bland annat genom den här parken och här fanns det fåglar. 


Hönor och tuppar som gick fritt omkring. Kommunen som har ansvar för dem vad jag förstått. 


Även massa påfåglar och andra fågelfän. Ja, tur man inte är fågelrädd. 


Efter att vi fått i oss frukost så drog vi hit! Lyxade till och hyrde solbäddar och det var riktigt skönt. 


Vi solade, badade, läste bok, åt en glass och lyssnade på en podd. 


Sämre söndagar har man ju haft. 

Blev en lunch på en av restaurangerna vid stranden med tillhörande sangria. 


Efter vi ätit så blåste det lite mer vilket gjorde större vågor i havet. Så kuuul! Jag och Leah var i och dök i dem för fullt. Det var kul enda tills jag fick vatten i öronen som vägrade lossna. Så typsikt när man har som roligast. Fick nöja mig med att bada med huvudet över vattenytan sen för att inte riskera och få riktigt ont i öronen. Att bada utan att doppa huvudet är inte alls lika roligt. 


Vi hängde på stranden hela dagen och på kvällen tog vi oss ut för lite middag. 


Tog vatten till maten. Servitrisen frågade om jag ville ha ett stort glas och jag sa ja. Fick in en 1 liters stor flaska. Jag behövde inte gå därifrån törstig iallafall. 


Inte hungrig heller för den delen. Vi beställde in paella och det fanns mat till ett mindre kompani. Klart man måste äta paella när man är i Spanien! Tog med kyckling för att testa något nytt. Det var gott men nja, inte så mycket mer än så. 


Tog oss sen en promenad och Leah och Minna testade på lekparksutbudet. 


Det blir inte så sena kvällar för oss men det gör inget. Vi är rätt trötta om kvällarna. Solen och värmen tar på energin. 



//Sofie 

Inga kommentarer: