16 september 2008

Sur personal

Hur kan vissa människor få jobba med serviceyrken då de verkligen inte har inom den branschen att göra? Hatar verkligen otrevliga experditer över något annat tror jag...när Pontus och jag var och handlade på ICA igår så skulle vi handla gräddfil. Bara det att nästan all gräddfil som de hade gick ut för över en månad sedan, ääh vad då äckligt!! Jag tog med en av de gamla burkarna för att nämna det i kassan. När jag tog fram burken och sa att den var en månad sedan den gått ut blängde bara kassörskan på mig..- jaha? jag bara,- och det var inte den enda, det var flera stycken som var det. - Ja, det var ju inte bra..tryckte hon till slut ur sig. Jaha tänkte jag vill hon vara en surmupp så visst. Så jag vände mig om för att fortsätta plocka upp de andra varorna på bandet. Men va gör då människan? Jo hon knapprade naturligtvis in den gamla gräddfilen så den fick vi med oss hem i kassen. Jäkla smart brud det där. Så dagen efter när jag, Poker och Hugo var ute på våran morgonpromenad så gick vi förbi ICA så jag kunde säga till om det ännu en gång. Och ÄNNU en gång blir man behandlad som luft av hon i kassan (det var en annan tjej denna gång). Hon tyckte säkert jag gnällde lite väl mycket för att få tillbaka mina åtta kronor, men det handlade inte om pengarna utom om principen att man ska behandla kunderna med respekt.

Personalen där verkar aldrig ha hört talas om uttrycket: Kunden har alltid rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket!! :)

Mmm, hon i Mjölby var riktigt otrevlig! Jag blir så galen på mej själv att jag in te sa nåt i stil med "tack för trevligt bemötande".. Usch, vad trist det är med sura människor!