18 september 2016

Ännu en fin höstdag!

Vaknade upp till fint väder även idag! Temperaturen har blivit något svalare men bara det att solen är framme ger mig energi.

Barnen har lekdejter idag. Den ena åkte precis iväg till en kompis och den andre får snart besök av sin kompis. Själv försöker jag mig på att städa. Det är ju skillnad nu när jag går raka veckor. Innan gjorde jag alltid sånt på nån ledig dag eller förmiddag som jag hade mitt i veckan men nu blir det att vi får ta det på helgen istället.

Skönt att städa av ordentligt då det var ett tag sedan sist. Sängarna har fått rena sängkläder och jag ska snart börja att damma. Har även kommit fram till att jag en gång för alla ska kolla upp vad det kan kosta att få hjälp med att putsa alla fönstren här hemma. Både jag och Pontus avskyr att putsa fönster plus att jag aldrig får det bra när jag gör det. Känns så bortkastar att lägga ner all den tiden och sen blir resultatet ändå dåligt. Men får se vad det skulle kosta först. Kanske blir att vi ändå får göra det själva.

Bäst och sätta lite fart här hemma nu!

//Sofie


Inga kommentarer: