28 september 2016

I ett hörn

Hugos innebandy har börjat igen. Nu mer är det träning två gånger i veckan varav en av gångerna i en annan hall mot vart de varit tidigare gånger. Jag har varit på gymmet å kört TRX efter jobbet. Jag åkte sen direkt för att byta av Pontus som körde hit Hugo till träningen. Han behövde åka hem med Leah som inte var så entusiastisk av att följa med på brorsans träning. Och laga mat behövs med göras så jag är heller här och kollar på Hugo när han tränar. Får Pontus ta hand om matlagningen och en trött Leah☺

Eller kollar och kollar. Världens minsta hall tränar de i och det finns bara ett litet hörne där föräldrar kan stå och kolla. Jag som kom sent fick sämsta platsen. Jag ser inget av deras träning här ifrån min vrå. Därför är jag en sån där osocial förälder som stirrar ner i min telefon. Vad ska jag annars kolla på liksom? De andra föräldrarna mitt emot som sitter på de bättre platserna och kan se när deras barn tränar och som inte alls sitter och glor ner i en skärm? Nej jag är inte bitter😜

Rätt bra ändå att jag sitter här i mitt egna hörne. Slipper de andra känna doften av mina svettiga träningskläder. 

//Sofie


Inga kommentarer: