30 september 2016

Fredagsfys

Fredagkvällen har spenderats på gymmet. Var så opepp innan och inte blev det bättre när jag kom dit och såg hur mycket folk det var där. Hatar att trängas. Ställde mig på en ledig crosstrainer och körde backintervaller. Efter 30 minuters flåsande där så var det lite lugnare med folk så då kunde jag köra ett benpass i lugn och ro.

Har jobbat idag men det blev en kort arbetsdag då jag hade tid inne hos Memira för återkontroll av ögonen. Det såg väl bra ut även om jag fortfarande ser suddigt värre på vänster ögat. Läkaren tror det handlar om att mitt öga läker långsamt. Fick nya ögondroppar att köra med i 6 veckor och sen är det återbesök igen i slutet av november.

Men har det inte blivit bättre då så blir det nog ytterligare en till operation...Jag höll på att börja tjuta när han sa det. Han trodde inte det skulle behöva bli så men det kan behövas. Som den pessimist jag är räknar jag med ett nytt litet minihelvete med ny operation och läkningstid. Ska det aldrig bli bra?

Men jag ska köra stenhårt med de här dropparna nu och hålla tummarna för att det läker ihop bra ögat så jag slipper mer strul.

Barnen har åkt iväg med farmor och farfar nu. De ska åka på Leons dop som är imorgon uppe i Stockholm. Pontus och jag kunde inte följa med på dopet då vi hunnit boka in Emma och Pers bröllopspresent innan vi visste att dopet skulle vara det datumet.

Vi ska gå och se Rock of 80s ihop imorgon kväll. Biljetterna var redan köpta när vi fick dopinbjudan. Tråkigt när saker ska krocka! Men barnen kunde i alla fall få följa med upp och vara med. De får representera vår familjen☺

Nu blir det kyckling och tzatziki här hemma. Skönt med fredagkväll, eller hur?☺

//Sofie


Inga kommentarer: