31 mars 2024

En längre fredag med god mat och skratt

 


Denna långa fredagen startade med att ena duschdörren gick sönder. Pontus monterade ner den för att se om han kunde laga den. Ebbe övervakade husse när han jobbade. 


Kände mig inte helt i form den här dagen. Ont i ryggen (som vanligt) och ja, inte helt i form. 


Men duschade och snyggade till mig för att åka iväg och fira påsk med Pontus familj. 


En toaspegelselfie på dagens påskoutfit. 


Åt massa god mat! 


Så efter det behövde vi rasta både hundar och oss själva en sväng. Ebbe blev så glad när han fick komma ut och gå med kompisarna samt slippa tratten en stund. 


Hugo och Linus åkte en sväng på moppen vilket Linus tyckte var väldigt kul. Solen var inte framme men temperaturen låg på 12 plus vilket var väldigt skönt. Jag hade på mig min jeanskappa vilket kändes som ett riktigt vårtecken. 


På kvällen sen drog jag och Pontus till Nässjö för att se på Henrik Nyblom tillsammans med Gunnar. 


Sååååå himla bra! 


En härlig blandning av standup och musik. Helt galen show som gav skrattmusklerna ett redigt arbetspass. 


Dock höll min rygg på att gå av kändes det som  Hade inte pallat att sitta på den där stolen längre än vad vi gjorde. Det var såna vanliga stolar utan något vidare stöd för ryggen. Hade så ont när jag ställde mig upp sen. Hade stolsvärmen på högsta när vi åkte hem sen vilket hjälpte lite. 


Men vet ni? Det var fan värt ryggont då det var så himla bra! Gå och se om ni får möjlighet! 



//Sofie


Inga kommentarer: