26 mars 2024

Massa dåliga resultat

Den här söndagen drog vi iväg oss neråt landet efter intag av frukost. Hugos lag spelade för att ta sig vidare i slutspelet så vi tog oss till Jönköping för att heja på. 


Leah och hennes kompis hängde också med men inte för att heja på Hugo. Släppte av dem på A6 där de gick i affärer under tiden. 

Vi var lite tidiga så innan matchen började blev den som så ofta en hundpromenad. Min rygg var helt död efter att ha suttit i bilen så en promenad var perfekt uppvärmning för min del. 


Hittade min FILA skor som jag köpte på rean i höstas. De fick komma fram i det fina vårvädret för första gången. Eller fint vårväder är väl att ta i. Det regnade, blåste och snöade om vartannat. Våren vill verkligen inte göra någon tidig entre i år. 


Hallen de spelade i var nybyggd och de hade en jättebra läktare där man kunde stå och se matchen från. De spelade så himla bra killarna. De borde vunnit på ordinarie matchtid men den slutade 2-2 och därmed blev det straffar. Det är så himla pirrigt och nervöst! Klarar inte av sånt här. Tyvärr så blev det en förlust även i den här matchen så där med var de utslagna från vidare spel i cupen.  


Ebbe och jag väntade på att lillhusse skulle komma ut så Ebbe kunde trösta honom. 


Vi var rätt hungriga efter matchen så vi åkte till A6 där tjejerna var och åt. Holy Kebab besöktes och det var lika gott som alltid. 


Strosade sen runt lite bland butikerna. Eriks hjälpens butik var så himla fin som de har där. Första gången jag besökte den. Mest kläder och mest i små storlekar men så himla fint. Leah hittade två tröjor där som hon köpte. 


Väl hemma igen blev det ännu mer nervositet då vi kollade på LHC-Skellefteå som slutade i sudden och som sen slutade med förlust för Cluben. Men vi tar dem på hemmaplan! Då jävlar. 


En väldigt nervig dag i sportens tecken. Sen kollade vi på HV71 som möte Oskarshamn och Oskarshamn gör första målet! Så underbart, så underbart tills HV71 vände och vann matchhelveten. Ingen vidare bra dag resultatmässigt i sportens värld för min del kände jag. 


Var trött i ryggen efter dagen men kände mig ändå faktiskt piggare än vad jag gjort tidigare? Vågar knappt säga det för då vänder det väl igen. Måndag morgon ska jag till kiropraktorn igne så får se vad hon säger. 




//Sofie 

Inga kommentarer: