31 mars 2024

Jakt på ägg och presenter

Jag kände mig ju inte helt i form i fredags och natten till inlördags så slog den till med dunder och brak, förkylningen! Pontus och Hugo har snörvlat hela veckan så jag har haft nedräkning tills att jag skulle åka på skiten. Det finns liksom inte i denna värld att någon i min närhet är sjuk och jag inte blir smittad. 


Pontus livade upp denna påskaftonens morgon med att anordna äggjakt till mig och barnen eftet frukosten. 


Mitt rim var ingen större utmaning. 


Bakom en av solhattarna fann jag mitt ägg! 


Barnen fick däremot kämpa med att hitta sina. Som vanligt utklassar deras mor dem helt när det kommer till äggjakt! 


I år fick även Pontus leta ägg som Leah gömt till honom. Se så glad han blev! 


Annars spenderades min förmiddag liggandes i soffan ihop med massa servetter då näsdukarna var slut. Love live. 

Men sen fick det bli en dusch och uppfräschning då det väntades ännu mer påskfirande men denna gången med min familj. 


Mamma hade fixat supersmarrig påskbuffé som det åts glatt av. 


En bild med alla kusinerna lyckades knäppas! Sekunden efter var Bosse nere på golvet igen och sprang så glad att jag hann ta iallafall en bild där alla var med. 


Jag anordnade en påskjakt till alla barnen. Mina egna är så stora och inte så intresserade men tur då jag har syskonbarn som fortfarande tycker sånt är kul! 


De fick olika ledtrådar som tog dem mot målet! 


De fick bland annat ringa på hos ett par grannar för att tas sig vidare mot målet! 


Målet var inte påskägg utan påskpresenter. Det blir så mycket godis ändå den här helgen så fixade saker till dem istället. Och nej de fick inte plats i några jäkla ägg så då fick det bli presenter istället. 


Bosse fick en bok om djur om han tyckte var kul.  Bosse älskar böcker. Och bollar. 


Den här trion fick varsina blinkande/låtande elgitarrer som mamma och jag fyndade på Erikshjälpen. Väldigt omtyckta av systrarna medan deras föräldrar var mer tveksamma. 


Jag var sen så sliten så jag gick och vilade en stund medan några kollade fotboll på tv:n och några andra gick till lekparken.


Sen blev det jättegod chessecake ute på altanen. Vi hade en väldigt trevlig påskafton och åkte sen hem framåt kvällen. 


Då blev det en varmdusch och pyjamas för min del. Kollade på en film och sen däckade jag. 



//Sofie


Inga kommentarer: