31 januari 2017

Nya taklampan

Det här med att tålamod är inte alltid min starka sida. Jag köpte en ny taklampa att ha i vardagsrummet för några dagar sen. Fyndade den på facebooksloppisen. En äkta 50talslampa som jag blev kär i på en gång.

Tyvärr behövdes alla kablar i lampan bytas ut (fast Pontus säger att det heter trådar men jag tycker det låter konstigt så jag skriver kablar) och det har tagit sin lilla tid. Ikväll blev den helt klar och i min lycka att den äntligen sitter där den ska var jag ju bara tvungen att ta kort på den nu på en gång så jag kan visa upp den. Orkar vänta till imorgon och dagsljus för bättre bild liksom. Där har ni anledning till att jag inte är någon toppbloggare. Bland annat☺

Är i alla fall super nöjd över lampan och över Pontus som pysslat med den i flera timmar så den funkar som den ska nu.

Annars i mitt liv då? Jo då jag har jobbat, hämtat hem barn, handlat mat och nu är jag tröttare än tröttast. Hela kroppen skriker att jag ska lägg mig i sängen nu. Så det ska jag faktiskt ta å göra. Imorogn börjar Pontus nytt jobb vilket innebär att det blir ändrade morgonrutiner så bäst att vara utvilad ordentligt imorgon då jag får sköta allt själv med att väcka barn och lämna barn etc. Tar ju alltid lite tid innan man är inne i nya rutiner men det ska nog gå det med sen☺

//Sofie


Inga kommentarer: