18 november 2018

Dop för Benjamin

Vi var på dop igår för fina Benjamin. Det livade verkligen upp den gråa novemberdagen som det var igår.


Jag hade på mig en blå favorit från Pernilla Wahlgren Collection dagen till ära.



Dopceremonin var jättefin!


Storasyster Alma fick äran och hälla upp vattnet i dopfuntet.


Benjamin var jätteduktig genom hela dopet. Han var så nöjd och sa inte mycket alls, inte ens när han fick vattnet på sig:-)


Efteråt blev det dopfika med bland annat dessa supergoda tårtor som Cissi bakat.


Jag tillsammans med huvudpersonen himself:-)

Hade en jättetrevlig eftermiddag/kväll. Tackar så mycket för att vi fick komma och dela dagen med er!

Efter dop och kalas så gick vi förbi kyrkogården och tände ljus på mormor och morfars grav. La även dit en gravkrans. Jag gick förbi en blomsterbutik där de sålde ut jättefina gravkransar för ingenting. Antar att det är för att alla helgons helgen varit, men kransar kan man ju lägga på gravarna ändå. Så jag köpte två stycken så mammas farmor och farfars grav fick också bli fin med en krans:-)

Hugo och morfar hade kommit tillbaka från innebandyn (Hugos lag vann båda matcherna och Hugo gjorde flera mål så han var helnöjd). Vi åkte hem till dem och åt pizza och kollade på Sverige-Turkiet matchen.

Vi var rätt trötta sen på kvällen och somnade gott allihopa.

En väldigt trevlig lördag så här i mitten på november:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: