20 november 2018

Hej tisdag!

Så kolsvart det är ute! Det märks att det bli mörkare och mörkare för varje dag. Fy, vad jag tycker illa om det. Tjatar på barnen så de inte glömmer ta på sig reflexer när de stå ute och väntar på skolbussarna. Reflexer är ju superviktigt att ha på sig när det är så här mörkt. Jag har alltid reflexer liggandes lite överallt så jag ska kunna ta på mig det om jag ingen skulle ha.

Dags att snart dra till jobbet igen. Var på det andra stället jag ska vara för första gången igår. Det verkade bra så jag kommer säkert trivas där med. Tror veckorna kommer gå (ännu) fortare för mig nu när jag ena halva är på ett ställe och andra på ett annat ställe.

Det är lite förändringar med att gå från att jobba på förskola till bara administrativt. Helt andra klädval kan göras, matlåda måste packas med och jag går samma tider varje dag. Tycker det är rätt skönt, men det är lite kontraster till innan så det tar väl ett tag å komma in i de nya rutinerna. Så är det ju alltid.


Ha en bra tisdag allesammans!

//Sofie 

Inga kommentarer: