30 september 2019

Höstrugg

Jag åkte till gymmet för att träna efter jobbet idag. Det är nedräkning nu på hur länge till gymmet är öppet. I december flyttar det över till ett annat gym som köpt all utrustning. Jag är lite kluven på hur jag ska göra. Följa med till det gymmet eller testa det helt nyöppnade här i stan. Är sugen på att testa det nya gymmet då det verkar bra, de har verkligen satsat på det. Får göra ett studiebesök och se vad jag tycker efter det.  

Jag har ju ett litet tag kvar att fundera.


Blev lite mat när jag kom hem sen tillsammans med övriga familjen. De åkte därefter iväg på tennis så då tog jag på mig ytterkläderna och gav mig ut på en regnig och ruggig promenad med Ebbe. 

Reflexvästen fick åka på för första gången den här säsongen. Så nödvändig, men ack så tråkigt att behöva ta fram!  


Regnet höll i sig under hela vår promenad. Nej, jag är ingen höstmänniska. Inte när det är sånt här väder. 

Hann med att städa av lite lätt här hemma också innan familjen kom hem från tennisen. Nu är pyjamasen på och jag ska göra ett nytt försöka att komma någonstans i min bok. Önskar jag hade tid att läsa om dagarna. Det är då jag läser som bäst. Jag är egentligen för trött för att läsa på kvällarna då jag alltid somnar ifrån mitt i boken. Men skam den som ger sig! 

//Sofie 

Inga kommentarer: