29 november 2019

Fredagkvällen är här!

Sitter i soffan och njuter av kvällen. Mätt och belåten efter middagen är jag med.

Hugo är och sover hos farmor och farfar, Leah och Pontus har bakat pepparkakor av degen vi gjorde häromdagen.

Jag har varit på nätverksträff med jobbet idag. Så nu har jag fått träffa alla andra löneadministratörer från grannkommunerna.

Blev en sväng förbi Erik och Frida innan jag åkte hemåt i eftermiddags. Majken saknade sin faster så mycket så då måste ju bara faster åka dit och umgås lite!


Ni ser ju speglar hon blev när jag kom på besök!

Något alldeles speciellt denna dagen var ju även att solen visade sig! Ja inte bara visade sig, det blev klarblå himmel och den lyste så fint en bra stund.


Så himla härligt! Solglasögonen som inte varit på sen urminnes tider (undantag Gran Canaria resan) fick till och med komma ifrån. Underbart!

Imorgon ska den komma tillbaka och då jäklar ska det tankas d-vitamin!


Pontus hade satt upp ljusslingorna i trädgården så det lyste så himla fint när jag kom hem i mörkret. Bara ljusslingan på balkongen som saknas men den får komma upp imorgon.

Tycker inte det här är julbelysning utan snarare vinterbelysning. Skulle kunna sitta uppe hela vintern för att ljusa upp i vår mörka tillvaro. Bara för att julen är förbi är ju inte våren på ingång. Tyvärr.

//Sofie 

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå! Var är du? Jag är och hälsar på ju!