01 juli 2020

Baka kakor

Det blev repris av föregående dag. Barnen var på tennisträning och jag åkte till gymmet under tiden.


Leah hade sen bestämt med sin farmor att hon skulle åka dit så när vi alla tränat klart åkte vi och lämnade av henne där.

Jag och Hugo drog därefter och storhandlade mat. Ica här i stan säljer fortfarande Boxholms ost som är tillverkad i Boxholm. De har ju ett lager kvar därifrån som fortfarande säljs på vissa ställen och så länge det finns så måste jag köpa den. Jag har på riktigt ångest över vad vi ska äta för ost sen!

Efter att maten var upplockad och vi fått lunch i magarna så drog jag igång och bakade. Tyckte det passade bra i det gråa och regniga vädret.


Min tanke var att baka bullar, men gissa vad jag glömde köpa? Jäst. Så det fick bli lite olika sorters kakor istället. Dumlekakor är ju alltid gott!


Hallongrottor med överdrivet mycket sylt i. De blev inte vackra men förhoppningsvis goda! Med mycket sylt i går det väl inte att misslyckas?


Morotskaka är en annan favorit i en annan favorit kakburk. Tönrosa motiv på den, visst är den fin!


Älskar gamla vackra kakburkar! En av de bättre loppisfynden man kan göra. Nu återstår bara när vi ska äta upp alla kakorna. Vi är inte så duktiga på det här med att fika i vår familj. Om vi får kaffegäster såklart, men inte annars. Konstigt egentligen för jag tycker om kakor och bullar!

Jag gillar att baka, men gör det inte så ofta och det beror nog delvis på det. Om inte annat fyller ju Hugo år i sommar så får spara kakorna till dess🙂

På kvällen sen blev det en hundpromenad då solen faktiskt letade sig fram en stund.

När Pontus och Hugo kom tillbaka igen från sina träningar käkade vi tacos och kollade på Morden i Midsomer. Jag somnade såklart ifrån och missade vem mördaren var! Någon som vet och vill dela med sig så skulle jag bli glad🙂

//Sofie



Inga kommentarer: