25 juli 2020

En regnigare dag

Gårdagens väder = regn. Inte så vidare kul alls.


Det började regna på morgonen och det höll i sig under hela förmiddagen, ja enda fram till efter lunch.


Ebbe är lika glad oavsett väderlek.

Jag läste och låg i båten mest hela dagen kändes det som. Men efter att vi ätit lunch och fikat på Leahs körsbärskaka så hade det faktiskt slutat att regna!


Så vi tog oss iväg på en liten utflykt med alla jollarna.


Det blev riktigt skönt väder. Innan var det rätt så kallt men nu kändes det att temperaturen ökat och det blivit varmare i luften.


Vi besökte en ö som heter hästön, men som barnen nu mer titulera som snoppön efter att någon täljt ut en snopp från en gren på ett träd. Helt normalt att man gör det liksom.


Emma testade på hur det skulle se ut om hon kissade med en snopp.


Det var en väldigt mysig ö med fina badhällar. Tyvärr kommer vi inte intill där med vår stora båt.

Varmt var det i vattnet! Fick en chock när jag stoppade i fötterna men det var inte alls någon obadvänlig temperatur som jag hade trott.


På ön fanns det även stora körsbärsträd med massa fina körsbär på.


Barnen fyllde jollarna fulla med färdkost.


Stora och fina var de! Mycket sötare och godare än de vi har hemma i trädgården.


Det blev såklart även en del fiske. Hugo hade lyckan på sin sida.


Pontus och jag tog oss en promenad runt ön med hundflocken som sällskap. Inte alltid den lättaste terrängen att gå i. Mossan var snorhal på sina ställen så det gällde att se upp!


Ville hjälpte farfar att fixa veden till brasan.


Ja, det blev faktiskt ett kvällsbad för min del! Var så svettig och klibbig efter promenaden så behövde verkligen bada och tvätta av mig. Som alltid är det skönast efteråt🙂

//Sofie 

Inga kommentarer: