22 juli 2020

Loppisdag med mor


Den här soliga onsdagen fick melonklänningen från Jessica Frej komma fram från gömmorna och lufta sig.


Efter frukosten så tog jag med mig kidsen och åkte iväg till mor och far. Hugo och Leah lämnades  av hos morfar medan jag och mamma åkte iväg på en loppistur.

Och det blev en riktig heldag iväg! Vi besökte flera olika loppisar, även ett par gårdsbutiker och så ett restaurangbesök för intag av lunch.

Vi åkte runt och besökte olika delar av fina Östergötland. Ett av det bättre stoppen var i Sya och närmare bestämt här:


Så himla mycket fint! Stort var det med så det tog sin tid att gå igenom och kika på allt.


Så roligt att gå och bara kika och se vad man hittar. Här hade jag kunnat köpt hur mycket som helst men förståndet och plånboken satte stopp för det idag. Men hit kommer jag lätt åka någon mer gång!


Eftermiddagsfikat intogs i Väderstad tillsammans med en massa andra semesterfirare. Det var en lång kö utanför, men som tur var så gick det ändå fort då kön rörde på sig i ett bra flöde.


Det blev en kolamuffins och lemonad av rabarber och vaniljsmak, inte dumt alls!


På en av loppisarna fanns den här orangea skönheten! Den hade gärna fått följa med mig hem men tyvärr var det helt fel storlek för mig.

Det blev en riktigt mysig dag tillsammans med min mor. Vi tycker ju båda om att gå på loppisar och att fika så bättre kombination än idag är ju svårslagen:-)


Här är dagens skörd från loppisturen. De fyra bruna krukorna ska få stå på altanen då de nuvarande krukorna inte är i så bra skick. Kaffeburken är till båten, och en vattenskopa (av finare slag) till Pontus att ha vid diskbänken. Kastrullen är likadan som en jag redan har fast i mindre modell, hur gulligt är inte det! Nu kan jag koka potatisen i den stora och broccolin i den lilla. Tror även det kommer smaka bättre när det är tillagat i så fina kastruller. Det säger sig ju självt. 

Skålar behövs ju alltid precis som ramar. Det är faktiskt ett bra tips att köpa ramar på loppisar och lägga på lager. Dels är det kul att kunna byta ramar på de bilder/tavlor man har på väggarna, sen är det inte så dumt att ha på lager när man ska ge bort bilder i presenter och julklappar. Även bra att ha när barnens teckningar ska ramas in etc. Billigt och bra, det är bara att tacka och ta emot för ett väldigt bra tips:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: