22 juli 2020

En semestertisdag

Vad innehöll då den semestertisdagen?

Förmiddagen ägnades åt att åka och slänga skräp på återvinningen. Så sjukt mycket skräp vi hade samlat på oss. Hela bilen var full av pappkassar som skulle sorteras och slängas.

Sen blev det storhandling i stammisbutiken Willys för alldeles för mycket pengar. Det är så dyrt att storhandla mat! Och otacksamt är det med då det tar slut alldeles för fort så snart är man där igen och måste handla på nytt.

Hann även med att åka och träna på gymmet en sväng. Åkte hem och käkade lunch innan jag fick ett konstigt ryck.

Jag skulle bara lägga in en väska i garderoben och vad händer?


Jag råkar se hur jädra dammigt det är på hyllorna så jag sliter ut alla väskor plus lite till från garderoben för att börja städa ur alla hyllorna. Jag orkar inte med mig själv ibland. Jag orkade alltså ta ut allt och jag orkade damma, men orkade jag plocka in allt igen? Svar nej.

Men jag lyckades hitta ork att rensa bland mina väskor så jag har en hög som ska tillbaka in i garderoben och en annan som ska skänkas iväg.


Pontus ägnade tisdagen åt att snickra ihop grindar till staketet. Asså, så himla skönt! Vårt staket har varit en tyngd på axlarna i flera år och nu äntligen har vi både ett helt staket och även grindar! Lyxigt värre.

Jag tog med mig mitt favorit promenadsällskap på en timmes skogspromenad på kvällen.


Väldigt skönt och välbehövligt för både Ebbe och mig att få komma ut och gå i skogen lite.

När vi kom tillbaka hade Pontus och barnen både lagat middag och även gjort en körsbärspaj till efterrätt. Inte alls dumt! Pontus kapade av några grenar från körsbärsträdet som hängt ner och varit i vägen så då var vi ju tvungna att passa på och göra något gött av körsbären:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: