23 maj 2022

Fruhippa!

 I lördags var det dags för fruhippa! Tina och Eddie gifte sig ju i smyg i somras så då får man sig en fruhippa istället för möhippa. Lite i efterskott med p.g.a. ja, pandemin och allt. Tyvärr var inte vädret med oss i lördags... Regnet öste ner så jag fick klä mig i både regnkappa och gummistövlar. Hade ju varit trevligare att kunna gå i bara ben men men. Inget att hänga läpp för!


Det började med att Emma och jag åkte och hämtade Tina som inte visste mer än att något skulle hända. 


Med en ledtråd i handen fick hon sen ratta bilen till första stoppet. 


Där överraskade Emelie och Elin! Ja de överraskade så bra att Tina först inte märkte dem🤣


Sen blev det ombyte! Tanken från början var ju att vädret skulle vara varmt och skönt men ja, det funkade. Bara Tina som fick frysa litegrann. 


Älskar att Emelie sa innan att så utspökad kommer hon inte vara. Ja man märkte ju knappt att vi piffat till henne😂 


Sen fortsatte vi färden. Tina fick återigen ett kuvert med ledtråd till nästa destination som bar hem till Emelies farföräldrar som i sin tur överräckte ett nytt kuvert med en ny ledtråd. 


Många uppdrag och ledtrådar blev det för bruden. Eller frun menar jag. 


Ett av uppdragen var att ratta lastbil! 


Tina var riktigt taggad att få köra och som hon körde! Sjuksköterskekarriären är nu hotad av ett blivande lastbilskort. 


Det gick ju hur bra som helst! 


Efter det så slapp Tina köra mer så då kunde hon få fylla på med vätska! 


Ett annat uppdrag var att handla saker på varje bokstav i efternamnet för en rätt tajt budget inne på Dollar Store. Men ja, det var inte heller någon större utmaning. 


Sen frös bruden. Eller frun menar jag, så då fick hon rasta av sig i en lekpark för att få upp värmen. 


Det och med lite mer dricka i kroppen så var hon varm igen🙂
 

Sen blev det lunchstopp innan nästa aktivitet. 


Tre kamp på Main Event. Första gången vi alla var där och det var riktigt kul! Första grenen var att göra så många mål man kunde i basket. Rätt jobbigt efter ett tag då man höll på tills dess att man missade. Helt slut i armarna efteråt. 
 

Sen blev det mörker minigolf! 


Himla kul även att det gick sisådär. 

Magmusklerna fick iallafall jobba hårt under dagen. Många skratt blev det🤣


Den här grenen sög jag på. Eller jag skyller på att mitt gevär inte funkade som det skulle. Men hade jag levt på vilda västerns tid hade jag dött rätt fort kan man säga. 


Det var en rolig och tuff tre kamp som vare sig jag eller bruden vann. Förlåt frun menar jag. 


Sen fick frun genomlida massa fotoutmaningar. Att bland annat ta en bild med den kända potatisen i rondellen. Även det fixade hon ju galant! 


Vi landade sen hemma hos Elin som pyntat och gjort det så fint för fruhippan.  


Hon hade även bakat en himla snygg tårta á la Sven! Och god var han med🙂


Vi fortsatte kvällen med egen vinprovning där man bland annat skulle gissa kändisen som gjort vinet. Med hjälp av ledtrådarna satte jag faktiskt allihopa! Däremot var jag desto sämre på musikquizet. Herregud så dålig jag är på sånt. Det här med att lägga artister och låttitlar på minnet finns inte hos mig. Har typ dyslexi när det kommer till musik. Känner igen låtar och texter men att komma ihåg artist och låttitel går inte med min hjärna. Ungefär samma sak som med mitt lokalsinne. Det finns liksom inte där. 


Ja vi hade en jättetrevlig kväll med fler olika leka, massa prat och skratt och såklart den supergoda maten! 


Så roligt att äntligen kunna göra såna här saker igen! Det har ju varit två år med pandemi som gjort att man knappt setts ju. 


Och fruhippa kan jag rekommendera. Det är ju minst lika kul som möhippa! 🙌


//Sofie 

Inga kommentarer: