01 maj 2022

Studieledig fredag

I fredags hade barnen studiedag och Hugo hade tid hos tandläkaren nere i Nässjö. Så jag hade tagit ledigt för att kunna skjutsa ner honom dit. Så segt då det tar en timme att åka dit, en kvart inne hos tandläkaren och så en timmes bilresan hem igen. 


Jag roade mig med att vänta på parkeringen då de fortfarande inte vill att man följer med in. 


Hatar att åka till Nässjö. Hatar hela Nässjö. 


Efter att vi varit där så lämnade jag av Hugo hos en kompis medan jag drog och tränade. 


Jag och Leah åkte sen och hälsade på Erik och Frida på eftermiddagen. 


Utehäng! Hur härligt är det inte? Lykke och jag plockade gullvivor som kommit fram i deras trädgård. 


Så skönt att kunna vara ute. Vi satt på deras altan och åt mellis. Allt blir ju så mycket enklare på våren och sommaren. 

Leah hade sen bokat in att sova över hos mormor och morfar. Jag skulle skjutsa henne dit men Majken ville väldigt gärna följa med pch lämna Leah. 


Har ju ingen bilstol till fröken så vi tog oss en promenad istället. 

Majken traskade på bra. Åka vagn var såklart bara kul en stund. 


Pontus och jag käkade middag själva sen på kvällen. Leah var ju hos mormor och morfar å Hugo han var och kollade på fotboll. Kändes tomt men fick ju åka och hämta Hugo sen så då kändes det som vanligt igen. 


//Sofie 


Inga kommentarer: