27 maj 2022

Klippa bort alla maskrosor

Så gött när en onsdag är som en fredag! Det går så mycket lättare att stiga upp när klockan ringer då. Så först blev det gymbesök och sen jobb. 


Var lite trött när jag kom hem sen så tog en powernap innan gräsmattan med alla sess niljontals maskrosor väntade på mig. 


Det som är aå skönt så här års är att man inye behöver svida om för att göra saker. På vintern är det lite kallt ibland att ha på sig klänningen jag haft på jobbet även när jag ska gå hundpromenad. Men så är det inte nu! Bara att hoppa i dojjorna och köra. Inga frusna ben här inte.


Jag klippte gräset för fullt med Ebbe som åskådare. Han är alltid med. Tyvärr hann jag inte gå någon promenad denna kväll. Efter timmarna ute i trädgården fick jag gå in och laga middagen medan Pontus skjutsade barn denna kväll. 


Fy fasen så skönt med några lediga dagar nu, känner att jag verkligen behöver det. 


//Sofie 

Inga kommentarer: