30 december 2022

Krämpor hit och dit

 Hello Torsdag! 


Du startade tidigt och med ett träningspass innan jobbet kallade. Jag brukar aldrig ha några problem att gå upp när alarmet ringer men det var allt lite segt igår. Men bara jag kommit ur sängen så är jag igång igen och efter att ha besök gymmet kändes det mycket bättre. 

Men alltså hur ska jag må när jag blir gammal? Jag börjar på riktigt oroa mig med tanke på alla småkrämpor jag har redan nu....

Senaste tiden har jag lidit av följande: 
- ont i vänster axeln till och från efter att jag trillade 
- ont i ländryggen till och från efter att jag tappade greppet om skivstången när jag tränade 
- En tand som isar något helt överjävligt varje gång jag dricker eller äter något kallt

Ja sen det gamla vanliga med bortdomnade armar, bihålorna, vaderna som jag får ont i om jag slarvar med mina fotriktiga innetofflor och ilägg etc. Det är ju något hela tiden! 

Jag vill inte veta hur sa gad min kropp skulle vara om jag inte höll igång med att träna och gå promenader regelbundet. 

Och igår la vi till tandvärk också! Eller värk i munnen. Kände mig svullen vid tandköttet, kinden och kunde inte äta ordentligt. Blev bara värre ju längre dan gick...

Klockan 19 la jag mig i sängen med en Ipren i kroppen och tyckte synd om mig själv. Hade så jäkla ont. Förhoppningsvis är det bara irriterat och går över av sig självt. 
Känns som en inflammation eller nåt i tandköttet? Vet ej vad men håller tummarna att det släpper. 



//Sofie 

Inga kommentarer: