27 april 2023

Man vill inte göra hästarna ledsna

Plötsligt händer det! Storvinst på triss? Nej, tyvärr inte. Men typ något som är lika otroligt. Våra barn tränar nu exakt samma tid OCH på samma ställe! Alltså hallå, så underbart! Vet inte om vi någonsin varit med om det tidigare? Hugo tränar fotboll samtidigt som Leah nu har börjat med uteträning med friidrotten på tisdagar på samma område. 

Innebandyn är avslutad för den här säsongen för båda barnen så nu har vi bara tennis, fotboll och friidrotten att skjutsa till. Plus då att en av veckans träningar sammanfaller samtidigt! 

Jag trodde jag ställt klockan för att gå upp och träna innan jobbet denna dag. Men det hade jag inte... Så det blev ett pass efter jobbet istället. Det går ju det med men vill så gärna komma tillbaka till moma vanliga rutiner igen. Trivs bäst när det är som vanligt. Men det gör väl de flesta människor? 


Jag och Ebbe gick sen promenad. Det går liksom inte att inte gå förbi våra nya hästkompisar. De blir ju så glada när vi passerar deras hagar. En gång svängde jag åt andra hållet för att gå en annan runda. Fick då så dåligt samvete när jag såg hur hästarna kom springande i tron att vi skulle komma och hälsa på dem. Och så ledsna dem såg ut när vi gick åt andra hållet... Nej oavsett vilken runda vi går måste vi alltid först gå förbi och säga hej till hästkompisarna. 


Riktigt skönt promenadväder! Hade det inte varit för skuitsande på barn hade jag kunnat varit ute en timme till och traskat. 

Bästa man kan göra efter en rörig dag på jobbet är att gå promenad och gärna i skogen. Det är som meditation. 



//Sofie

Inga kommentarer: