27 april 2023

Rörigt och snöigt


Kom ut till snöiga utemöbler och igenisade bilrutor. Aprilväder så det skriker om det just nu. Så jäkla kallt det varit senaste dagarna. Jag har trotsat kylan och kör ändå öppna skor oxh tunna jackor. För i mim värld är det vår nu! (Och jag jobbar inomhus så därför funkar det).

Det blev ett backintervallpass på kära löpbandet innan jobbet.

Asså dessa dagar har varit så röriga på jobbet. Förstår inte hur jag ska orka dessa sista veckor. Och sen dessutom börja på nytt jobb direkt efter.  Som jag tror kommer bli bra men börja på nytt är ju alltid rörigt det med. Hade gärna varit ledig över sommaren och sen dragit igång med nytt jobb. Men man är ju ingen lärare så det är tyvärr bara att glömma...

Tog mig ut på promenad med Ebbe. Orkade inte gå ner i källaren och leta fram min jacka så lånade Hugos. Men jag vill inte behöva ha jacka längre! Vill kunna gå i bara tröja, hör ni det vädergudarna? 


//Sofie

1 kommentar:

Hannah sa...

Du får försöka tänka att börja på nytt jobb brukar vara en positiv röra ändå! Till skillnad från den negativa på nuvarande