27 april 2023

Vitlök ska det va

Den här morgonen tog jag mig allt upp till gymmet för att träna innan jobbet. Fick både sova bra och kom ihåg att ställa alarmet rätt. 


Vi är ju några stycken som brukar träna samtidigt. Vi är kanske en handfull som alltid är där och tränar regelbundet. Sen kommer det och går med lite annat folk som testar på att träna tidigt men som sen brukar falla bort efter några gånger. 


Ansiktsuttrycket på vissa personer när dem kommer till gymmet klockan 05 och tror de ska vara där först men möts av flera personer som redan tränat en bra stund. Det är nåt med det uttrycket. 


Iallafall så var det kul att vara tillbaka på gymmet igen på den gamla vanliga tiden. Tillbaka till rutinerna! Det var flera som undrade vart jag hållit hus de här veckorna och som tyckte det var kul å se mig igen. Jamen då blir man ju glad! 

Efter jobbet blev det skogspromenad som även resulterade i årets första handplockade bukett direkt från naturen. 


Sen skjutsade jag hem en kompis till Leah och var ävem på Willys en sväng och shoppade loss.

Pontus stod och lagade middagen när jag kom hem. I vår familj tycker vi om vitlök. Här kör vi inte på vitlöksklyftor. Här mäter vi i hela vitlökar. 



//Sofie 

Inga kommentarer: